Pages

Thursday, March 18, 2010

Feeling down~~

"Mulut tempayan boleh ditutup, inikan pula mulut manusia...."

Itulah pepatah yang sesuai dengan situasi yang aku alami sekarang ini.
Gosip dan manusia memang sukar dipisahkan..
Kadang2 aku pun bergosip..
Namun, bagi diri ku kesabaran untuk menghadapi gosip ini ada batas nya juga..
Selama ini, aku cuma pekakkan telinga dari mendengar gosip2 tentang diriku..
Biasalah bagi diriku "lantakla ape org nak kata!"
Agak lama aku bersabar dengan gosip2 semua ni..
Orang di sekeliling aku buat pelbagai andaian dan gosip tentang diriku
Walaupun bagi mereka ini hanya suka-suka dan aku pun anggap ia sebagai gurauan
Namun, ianya memedihkan apabila ia bermula dgn sekeping gambar di Facebook
Ternyata, belang mereka terserlah...
Pelbagai ragam dan komen diluahkan sebagai respon kepada gambar tersebut..
Ternyata, kesabaran ku di tahap yang terakhir...
Aku hanya berdiam diri dan buat tidak kisah..
Namun, sebenarnya pedih dalam hati ini...
Ada pepatah mengatakan, "One picture tells thousand of stories".
Ternyata benar....
Anggapan yang diluahkan tentang gambar itu sudah seperti berbau fitnah..
Maka....aku perlu ambil jalan penyelesaian...
Diharapkan agar fitnah ini tidak berpanjangan...

"Ya Allah, aku berdoa agar peliharalah diriku dari fitnah dan umpatan manusia"

Mama, wawa rasa down sangat lately terasa nak makan Tom Yam masakan mama.. (T.T)

No comments:

Post a Comment