Pages

Saturday, November 28, 2009

Drug of Happiness


Absolutely it is not about drug I'm talking about! I'm talking about music and song.. Tak ramai yang tau lagu genre ape yang aku suke... Ramai yang tengok aku ingat aku suke nasyid.. (-.-") Aku ni boleh kategori sebagai Universal Listener tapi ada satu genre lagu yang wat aku melekat, Japanese Pop (J-Pop). Yup! Lagu jepun dan aku tidak kisah apa yang orang nak kata dan aku tau orang lain akan rasa aku ni pelik. Aku tidak kisah tentang ni, sebab lain manusia lain minatnya dan aku sudah temui ramai orang yang mempunyai minat cam aku... Dalam beberapa bulan aku stress buat kerja dan assignments aku temui beberapa lagu baru yang menjadi teman aku wat keje... Di sini aku nak wat preview tentang lagu-lagu baru yang aku selalu humming dan nyanyi bila aku rasa bosan dan merupakan lagu utama di dalam MP3 player aku skang ni..

Loveless is a new solo single from Yamashita Tomohisa (Yamapi). Sume peminat tau yang Yamapi memang da bercita-cita nak wat single solo sendiri walaupun dia bersama NEWS (group fav aku). Loveless ni merupakan lagu yang bermain dalam blog aku ni. Lagu yang sedih di mana apabila cintanya menemui cinta yang baru dan terpaksa melpaskannya demi kebahagiaan orang yang dicintainya. Check out the PV! Cool~~ They shoot in New York City...

Aku tak pernah dengar lagu dari AAA (Atack All Around) dan ini merupakan lagu pertama yang aku dengar dari diorang dan aku minat sangat2. Hide-away...lagu yang rancak tapi ade istimewanya. Single ni ade 4 lagu, pakai verse dan rentak yang sama tapi lain lirik. Memang unik! Lebih2 lagi...lagu With you merupakan lagu ending untuk Inuyasha:The Final Act. Aku tak pernah jemu dengar lagu ni. Kalo boleh aku nak try belajar step dance lagu ni yang aku tengok kat PV lagu ni.. V(^^)V

It's all too much/ Never Say Die from YUI my favourite female singer. Never Say Die is a very hip song and I like it so much! Plus ade lagu again dalam single ni versi accoustic!

Futasu no Kuchibiru from EXILE. Pertama kali aku dengar lagu ni dari drama yang aku tengok Tokyo DOGS dibintangi Hiro Mizushima ngan Oguri Shun. Rentak lagu ni mmg menawan hati aku. Aku sentiasa dengara lagu ni setiap hari...mmg tak jemu dan kadang2 aku nyanyi lagu ni kalo aku rasa bosan... 5 Stars for this song! <3>

No comments:

Post a Comment