Pages

Saturday, October 3, 2009

28 September 2009

Agak lama aku tak update blog ni..malam td shbt aku bertanye.."ko ble nak update blog??" Hehehe...tp ble difikir semula mmg da lama tak tulis pape dlm blog ni.. Entry kali ini berkisarkan peristiwa yang berlaku pada 28 September 2009.

28 September merupakan hari jadi aku..da masuk 20 tahun aku ni..da blh kahwin pun.. ohohoho!! mungkin bukan sekarang!!! Apa hajat aku? Apa harapan aku di hari kali aku ini?? Hanya aku yang tahu...namun pada tahun ini, hari jadi aku kali ni sgt menggembirakan dan terdapat perkara yang tak diduga berlaku..

Pada 27 September (1 hari sebelum)
Aku dan kelurgaku menyambut hari jadi aku awal sehari

terkejut bila nampak abah bwk balik kek

dan abang aku juga dgn selambe nya ckp "eh bukan sok ke?"

abah cakap sok tak sempat nak celebrate
yela sok pagi aku nak pulang ke unisel
dan
masing2 pun kembali berkerja semula

Alhamdulillah dan aku sangat gembira..

seperti biasa kami sekeluarga membaca doa selamat
dan kemudian aku memotong kek coklat itu..

tepat tgh malam...
ramai sahabat baik aku sms

mengucapkan selamat hari jadi

happy nyer!! (^.^)


28 September (di pagi hari)
Pagi tu selepas subuh sepatutnya aku pulang ke unisel
tetapi....

pagi itu aku demam dan terpaksa tangguh plan tu..

kebetulan abah cuti hari tu tetapi ada byk urusan nak settlekan

hmmm....pg tu pula hujan lebat sgt

sejuk nyer~~~

mcm bese aku buka facebook aku..
wow!!
ramai rakan2 aku wish besday aku di facebook

aku sgt berterima kasih kepada mereka semua

pada pagi tu mama telefon aku byk kali

tanya sama ada aku sudah makan atau belom

mama sgt risau pasal aku....love u mama.. (^^)
pada ptg tu selepas asar aku bertolak pulang ke unisel..


28 September (di malam hari)
Tibanya aku di unisel..
gembiranya dapat jumpa housemates aku semula
maklumla seminngu cuti...rindu kat diorang
balik2 je tgk atas meja byk kuih raya
tambah dgn kuih raya yang aku bawak
mmg lagi tambah penoh
malam tu aku jamah sedikit mihun sup bersama housemate aku
malam tu juga aku da janji ngan ima, ziera dgn dayah utk group discussion di rumah aku
siapa sangka malam itu terjadi perkara2 yang kita tak boleh duga...

830 malam, ima dan ziera tiba di rumah aku
sementara menunggu dayah tiba kami pun bincang terlebih dahulu
kami berborak dan berbincang seperti biasa
housemates aku pun sumenyer happy2 belaka dan sibuk

dalam pukul 930 camtu seingat aku la
aku terbau benda terbakar aku pun cakap la
"eh ada bau tak?? benda terbakar"
bau tu sangat kuat dalam rumah
aku ngan housemates aku cpt2 tutup dan cabut semua plug
tp raby ckp "eh! bau tu kuat dari balik aku la.."
aku soh dia cpt tutup plug...tp ble aku toleh kanan terkejut aku!!!
fan regulator berasap!!! kecoh satu rumah..
aku cepat2 lari capai kotak utama terus tutup suis utama!!!!
Arghhhhhh!!! Sume menjerit sbb gelap...hahahah!!
mmg lucu tp takut jugak bahaya ni blh terbakar rumah...
dlm kegelapan dan sunyi tu sume tertanya
"nak buat camne ni??"

Aku teringat peristiwa sem lepas
yang mane lampu bilik air terbakar
menyebabkan rumah kitorang blackout automatic
dan menyebabkan 6 org sume tido di bilik aku
sbb bilik aku je yang selamat dan tak blackout
dan waktu tu aku ade amek nombor tepon pak guard
sbb tu dan dgn segera aku, ima ngan ziera turun
nak ke pondok pengawal nak cari pak guard...
mase aku turun...
aku tgh cari no tepon pak guard kat dlm contact henpon aku
aku tak sedar ape pun di depan aku
"bedebuk!! ahh..adeh.. (suara kecik aku)"
aku jatuh tergelincir sbb
tak sedar ade takungan air kat lantai
ima ngan ziera terkejut tp ktorg gelak same2
rase sakit di kaki tapi aku tahan..
aku pun call pak guard soh dtg blok aku cepat!!
Alhamdulillah..pak guard dtg rumah periksa
kami semua mintak tlg pak guard tu panggilkan maintenance
Terima kasih kepada pak guard dan maintenance
sbb tolong baiki semula fan regulator tu...
dan kami semua sambung kerja kami mcm biase..

Dalam kekalutan malam tu mmg ade byk benda lawak yang jadik dlm mase yang sama..aku teringat ziera ckp kat aku "aku x sangka benda ni jadik kat ko mase besday ko" hahahah!! mmg aku sendiri pun x sangka... kejadian ni mmg akan diingati sampai bila2.. (^^)

No comments:

Post a Comment